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  1. 紀要論文
  2. 研究機関
  3. 情報科学研究所
  4. 情報科学研究
  5. No.35(2015)

アドネットワークにおけるバナー広告入札戦略決定フレームワークの有効性の検証

https://doi.org/10.34360/00007839
https://doi.org/10.34360/00007839
610b44b1-bab4-4301-b8bf-80920499257b
名前 / ファイル ライセンス アクション
3092_0035_04.pdf 3092_0035_04.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-09
タイトル
タイトル アドネットワークにおけるバナー広告入札戦略決定フレームワークの有効性の検証
言語
言語 jpn
キーワード
主題 入札戦略, バナー広告, アドネットワーク, 積乗型回帰モデル, 最適化
Yuichi, Takano, Yutaro, Wada, Takashi, Namatame, Masaaki, Muraki, Bidding Strategy, Banner Advertising, Ad Network, Multiplicative Regression Model, Optimization
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34360/00007839
ID登録タイプ JaLC
別言語のタイトル(英)
タイトル Effectiveness of Framework for Determining Bidding Strategy for Banner Advertising in Ad Networks
作成者 高野, 祐一

× 高野, 祐一

高野, 祐一

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和田, 悠太郎

× 和田, 悠太郎

和田, 悠太郎

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生田目, 崇

× 生田目, 崇

生田目, 崇

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村木, 正昭

× 村木, 正昭

村木, 正昭

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内容記述
内容記述 This paper develops an effective framework to determine a bidding strategy of an intermediary company for banner advertising. The intermediary company receives offers from clients and then bids for advertising spots for clients' banner advertisings on websites in ad networks. In our framework, we first estimate the number of conversions and the probability of successful bids by using a multiplicative regression model. Then, based on these estimate values, we formulate an optimization problem for determining a bidding strategy, i.e., the frequency of bids and bid prices for each advertising spot, as a linear optimization problem. We solve the optimization problem to maximize the expected number of conversions, which bring benefits to the intermediary company, in consideration of the attributes of websites and banner advertisings. Our numerical experiments were conducted by using an actual data set which was provided by an intermediary company. One-month data was divided into the first half which was used as a training data set, and the latter half which was used as a testing data set. Through the regression analysis, we clarified the factors affecting the number of conversions and the probability of successful bids. Moreover, the simulation results showed that our bidding strategy can improve profits of the intermediary company.
公開者
出版者 専修大学情報科学研究所
ISSN
収録物識別子 0286-6048
書誌レコードID
収録物識別子 AN00231758
書誌情報 情報科学研究

巻 35, p. 1-17, 発行日 2015-03-01
出版タイプ
出版タイプ NA
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Ver.1 2023-07-25 12:31:52.067478
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