WEKO3
-
RootNode
アイテム
Kinectを活用した学習用スロットあわせゲーム
https://doi.org/10.34360/00005104
https://doi.org/10.34360/000051044b83ed5a-b874-4e50-8d99-14b9eb0a9c69
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Kinectを活用した学習用スロットあわせゲーム | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | Kenji, Matsunaga, natural user interface, gesture input, e-learning | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.34360/00005104 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
別言語のタイトル(英) | ||||||||
タイトル | A Slot-like game in Classroom Using Kinect | |||||||
作成者 |
松永, 賢次
× 松永, 賢次
|
|||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | Many attempts of learning that utilizes the computer game in a classroom have been reported. Computer games with Kinect that can recognize human motion will increase the learning motivation of students. We developed slot-like game using Kinect. Students can play the game after a teacher deploys images for a certain topic. This paper shows how students enjoy the game and learn. | |||||||
公開者 | ||||||||
出版者 | 専修大学ネットワーク情報学会 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子 | 1347-1449 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子 | AA12406879 | |||||||
書誌情報 |
専修ネットワーク&インフォメーション en : Network and Information 巻 22, p. 25-28, 発行日 2014-03-15 |
|||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | NA |