WEKO3
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プロモーションの効果を考慮したロイヤルティ要因とブランド・スイッチ要因の検討
https://doi.org/10.34360/00004550
https://doi.org/10.34360/00004550de0ecfa7-d4e0-4ea1-97bd-e6eeba4c38ff
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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3052_0009_05 (822.5 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-08-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | プロモーションの効果を考慮したロイヤルティ要因とブランド・スイッチ要因の検討 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | スイッチング・バリア, スイッチング・コスト, ブランド・スイッチ, ブランド・ロイヤルティ, 顧客満足, プロモーション Akira, Yashima, switching barrier, switching costs, brand switch, brand loyalty, consumer satisfaction, promotion |
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資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34360/00004550 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別言語のタイトル(英) | ||||||
タイトル | Comprehensive Research of Antecedent Factor for Brand Switch and Brand Loyalty Considering Effect of Promotion | |||||
作成者 |
八島, 明朗
× 八島, 明朗 |
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内容記述 | ||||||
内容記述 | "本研究は消費者と供給業者が継続的な契約関係にある中でロイヤルティとブランド・スイッチに対する先行要因について検討を行った。これまで,Jones et al. (2000) の研究以降,多くの「ロイヤルティ・モデル」による実証研究がなされた。しかしロイヤルティおよびブランド・スイッチは個別に研究されていた。本研究の目的は第一にロイヤルティとブランド・スイッチに対する顧客満足と知覚スイッチング・バリアの影響の比較検討の実施,第二にロイヤルティ・モデルにプロモーション変数を加えたモデルの検討である。 本研究は生命保険(Study1)と携帯電話キャリア(Study2)の2つのデータを使用して共分散構造分析を使用して検討を行った。その結果,満足度およびスイッチング・バリアは満足に影響を比較的与える一方で移動意図には弱い影響であることが明らかになった。またプロモーションの効果は実証され,相対的に高い影響があることを示した。, This study examined the difference of antecedents to consumers' brand loyalty and brand switch intention at continual contract with service provider. Many empirical studies have studied this subject through testing "Loyalty model" which is extracting Jones et al.(2000). However, brand loyalty and brand switch have been examined separately. Thus, the purposes of this study are (1) Comparison of effects of consumer satisfaction and switching barrier to brand loyalty and brand switching behavior, (2) Examination of model added promotion effect. This study is consist with two different research and data which is (1) Life insurance and (2) Mobile phone provider, by analyzing with Structural Equation Modeling. Result of this study showed that consumer satisfaction and switching barriers affect consumer loyalty whereas their effects are weaker to brand switch. And effect of promotion was observed and had stronger effect than other antecedents |
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公開者 | ||||||
出版者 | 専修大学商学研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 1880-8174 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子 | AA12145571 | |||||
書誌情報 |
専修ビジネス・レビュー en : Senshu Business Review 巻 9, 号 1, p. 13-25, 発行日 2014-03-31 |
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出版タイプ | ||||||
出版タイプ | NA |