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アイテム
リテールマーケティング研究への道程(3) : 研究の方法と目指すべき研究の射程をめぐって
https://doi.org/10.34360/00011762
https://doi.org/10.34360/00011762a9da2513-36b3-40e2-b4ba-a787dade27f3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2021-04-27 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | リテールマーケティング研究への道程(3) : 研究の方法と目指すべき研究の射程をめぐって | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 方法論研究, 社会科学, 自然科学, 説明, 事例分析 Kazuo, Ishikawa, methodological research, social science, natural science, explanation, case analysis |
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資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.34360/00011762 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
別言語のタイトル(英) | ||||||||
タイトル | The Road to Retail Marketing Research (3) : Research methodology and target research range | |||||||
作成者 |
石川, 和男
× 石川, 和男
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内容記述 | ||||||||
内容記述 | 本稿は,リテールマーケティング研究を1 つの研究分野として確立するため,研究方法論を中心に検討した。学問分野における方法論研究は,社会科学や自然科学を問わず,これまでさまざまな方法論の提示があった。そのため,リテールマーケティング研究においてこのような分野を取り上げることは,いささか手垢がついているような研究の歩みを辿らざるを得ない面もある。しかし,一通りの研究方法を踏まえた上で,研究に向き合わなければ学問分野としての確立に展開・発展もない。そのために本稿は,あえて研究方法と今後のリテールマーケティング研究の射程を確定する際に必要な手続と捉えている。 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | In order to establish retail marketing research as one research field, this paper focuses on research methodologies. For methodological research in the academic field, various methodologies have been presented so far, regardless of social science or natural science. For this reason, taking up such fields in retail marketing research gives the impression that it is a little tricky, and there is also the aspect that we have no choice but to follow the course of research in other fields in the past. However, a new academic field will not be established, developed, or developed as an academic field unless it faces research based on a general research method. For this reason, this paper considers it as a necessary procedure when daringly determining the research method and the scope of retail marketing research in the future. | |||||||
公開者 | ||||||||
出版者 | 専修大学商学研究所 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子 | 1880-8174 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子 | AA12145571 | |||||||
書誌情報 |
専修ビジネス・レビュー en : Senshu Business Review 巻 16, 号 1, p. 1-12, 発行日 2021-03-16 |
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出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | NA |