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  1. 紀要論文
  2. 研究機関
  3. 商学研究所
  4. 専修ビジネス・レビュー
  5. Vol.15 No.1(2020)

社会的消費とSDGsに関する意識調査

https://doi.org/10.34360/00011117
https://doi.org/10.34360/00011117
c2e66576-f468-40d4-9c97-310b6c9631c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
3052_0015_08.pdf 3052_0015_08.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-08-31
タイトル
タイトル 社会的消費とSDGsに関する意識調査
言語
言語 jpn
キーワード
主題 社会的消費, SDGs, ソーシャルプロダクツ
Satoshi, Kambara, Socially Responsible Consumption, SDGs (Sustainable Development Goals), Social Products
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34360/00011117
ID登録タイプ JaLC
別言語のタイトル(英)
タイトル Consumer Research on Socially Responsible Consumption and Sustainable Development Goals : Results of Web-Based Questionnaire Analysis
作成者 神原, 理

× 神原, 理

神原, 理

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内容記述
内容記述 本稿の目的は,社会的消費とSDGsに関する消費者の意識について,Webアンケートから明らかにすることにある。本調査では,以下の点が明らかになった。ソーシャルプロダクツ全般への認知度や購入経験は低く,SDGs各目標への関心度も決して高いレベルとはいえない。①SDGsへの関心,②ソーシャルプロダクツの認知度(購入経験),③自発性の高い社会的活動,④ソーシャルプロダクツの購入(現在)の4主成分を基準にクラスタ分析を行ったところ,回答者は「低関心・低関与層」「高関心・低関与層」「中関心・高関与層」の3つのクラスタに分けることができた。パス解析の結果,ソーシャルプロダクツへの認知や購入経験は,同商品の購入(再購入)だけでなく,ボランティアや寄付といった自発性の高い社会的活動への関与や,SDGsへの関心を高めることにもつながっていた。
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify of the consumers' awareness of socially responsible consumption and SDGs based on the results of web-based questionnaire. The result of this research shows that the respondents' awareness of socially responsible consumption and SDGs is generally low level. In a principal component analysis, 4 components (1. Concern for SDGs 2. Degree of recognition of social products 3. Voluntary social activities 4.Purchasing social products) are extracted. In a cluster analysis based on 4 principal component above, respondents are divided into 3 clusters (1. Low-concern Low-involved 2. High-concern Low-involved 3. Middle-concern High-involved). The result of a path analysis shows that the degree of recognition of social products affects not only purchasing social products but also voluntary social activities and concern for SDGs.
公開者
出版者 専修大学商学研究所
ISSN
収録物識別子 1880-8174
書誌レコードID
収録物識別子 AA12145571
書誌情報 専修ビジネス・レビュー
en : Senshu Business Review

巻 15, 号 1, p. 51-59, 発行日 2020-03-16
出版タイプ
出版タイプ NA
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Ver.1 2023-07-25 12:09:25.349865
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