Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2016-05-19 |
タイトル |
|
|
タイトル |
複数の販売チャネルでの購入を促進するための商品推薦手法 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題 |
推薦システム, 協調フィルタリング, 非負行列因子分解, 販売チャネル, オンライン・ツー・オフライン, 電子商取引 Yuma, Shiho, Naho, Tanigawa, Takashi, Baba, Koji, Kikuchi, Shota, Katayama, Yuichi, Takano, Kazuhide, Nakata, Recommender System, Collaborative Filtering, Non-negative Matrix Factorization, Marketing Channel, Online to Offline, E-commerce |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.34360/00007852 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
別言語のタイトル(英) |
|
|
タイトル |
A Recommender Method for Promoting Multi-channel Shopping |
作成者 |
志甫, 有真
谷川, 奈穂
馬場, 隆
菊地, 宏治
片山, 翔太
高野, 祐一
中田, 和秀
|
内容記述 |
|
|
内容記述 |
A growing number of retailers offer products/services via the Internet as well as at brick-and-mortar stores. These multiple marketing channels increase the opportunity for customers to buy. In addition, retailers can analyze detailed customer information gained from multi-channel shopping in order to improve their service quality. In view of these facts, we develop a specialized recommender method based on the weighted non-negative matrix factorization to expand the number of customers that make use of multiple marketing channels. Our method effectively uses the similarities of customers and products to promote customers' multi-channel shopping. Computational results demonstrate that our method delivers better recommendation performance than the existing recommender methods. |
公開者 |
|
|
出版者 |
専修大学情報科学研究所 |
ISSN |
|
|
収録物識別子 |
0286-6048 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子 |
AN00231758 |
書誌情報 |
情報科学研究
巻 36,
p. 1-10,
発行日 2016-03-01
|
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
NA |