WEKO3
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サービス・エコシステムから見たインターネット小売業の取り組み : 米国Zapposの事例を中心として
https://doi.org/10.34360/00004549
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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3052_0009_04 (769.8 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2014-08-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サービス・エコシステムから見たインターネット小売業の取り組み : 米国Zapposの事例を中心として | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | サービス・ドミナント・ロジック(SDL), サービス・エコシステム(SES), 価値提案, 価値共創, Zappos Kazuo, Ishikawa, Service-Dominant Logic(SDL), Service Ecosystem(SES), value proposition, value co creation, Zappos |
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資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34360/00004549 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別言語のタイトル(英) | ||||||
タイトル | The Efforts of Internet Retailer as Seen from "Service Ecosystem" : Case Study of Zappos | |||||
作成者 |
石川, 和男
× 石川, 和男 |
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内容記述 | ||||||
内容記述 | "Vargo and Lusch (2004a)によるService Dominant Logicの提起から10年が経過した。SDLを巡ってはさまざまな議論が起っているが,論理の独自性への努力が継続されている。最近,Service Ecosystemも提起され,より広い視野からマーケティング現象を説明しようとしている。本稿は,SESを概観した後,靴を中心とした米国のインターネット小売業であるZapposを事例として,SESの視角からの分析を試みた。そこでは,あるサービスのエコシステムの参加者は,価値を提供するだけではなく,価値を受け取り,エコシステム全体で価値共創している状況が理解できた。 Zapposは,顧客,社員,取引先などのステークホルダーに,驚き(感動)や幸福を届けるという企業目的を明確にして,事業を構築している。まず,顧客を驚かせる価値提案は配送であり,そのために物流会社と強力なパートナーシップを築き,価値共創している。またZapposでは,仕事の能力ではなく,企業文化を理解し,それに共感し,仕事も生活の一部として楽しめる人材を採用している。特に同社はネット企業であることから,顧客との接点であるコールセンターを重視し,社員には多くの権限を与えている。そのため,同社を取り巻くエコシステムでは,顧客,取引企業,社員,そしてステークホルダーの利害を統合することが可能となっている。", "Ten years have passed since the raising of Service-Dominant Logic (SDL) by Vargo and Lusch (2004a). SDL has given rise to various discussion, but the effort to uniqueness of logic has been continuing. Recently, Service Ecosystem (SES) also has raised, they're trying to explain the marketing phenomenon from a wider field of view. After overviewing of SES, this thesis took up for the case ""Zappos : an Internet retailer with a focus on shoes in the United States"", the company's behavior was analyzed from the perspective of the SES. The participants of some ecosystem services that take part in Zappos, that not only provide value, receives the value, have been co-create value in the entire ecosystem. Zappos' corporate purpose is to deliver happiness and surprise for customers, employees, business partners, and stakeholders, the company is clear this purpose and constructs their business. First, the value proposition to surprise their customer is delivery, so the company builds strong partnerships and logistics company, and co-creates value. In addition, in Zappos, rather than the ability of the work, to understand the corprate culture, and sympathize with it, it employs human resources to be able to enjoy as part of the life and work. Since the company is an Internet companies, the emphasis on call-center is the point of contact with customers, giving more rights to employees. Therefore, in the ecosystem surrounding of Zappos, it is possible to integrate the interests of customers, trading partners, employees, and stakeholders." |
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公開者 | ||||||
出版者 | 専修大学商学研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 1880-8174 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子 | AA12145571 | |||||
書誌情報 |
専修ビジネス・レビュー en : Senshu Business Review 巻 9, 号 1, p. 1-12, 発行日 2014-03-31 |
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出版タイプ | ||||||
出版タイプ | NA |