WEKO3
アイテム
安全で効果的にソーシャルメディア活用を可能にする運営方法の提案
https://doi.org/10.34360/00007892
https://doi.org/10.34360/00007892e0a0fc2a-50fd-4c49-8d84-b10c6cec24ad
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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3092_0039_06.pdf (1.5 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2019-05-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 安全で効果的にソーシャルメディア活用を可能にする運営方法の提案 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ソーシャルメディア | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クチコミ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ソーシャルメディアポリシー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 組織運営 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 企業統治 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リスクマネジメント | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Koji | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fukuda | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tadashi | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ohsone | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social media | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | viral media | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | social media policy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | management method | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | corporate governance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | risk management | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34360/00007892 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別言語のタイトル | ||||||
タイトル | A Method for Organization Management Method Enabling Safe and Effective Use of Social Media | |||||
作成者 |
福田, 浩至
× 福田, 浩至× 大曽根, 匡 |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In the past decade, social media deeply penetrated people's lives. This change has become a serious impact on corporate management as well. The customer experience written on social media, or word of mouth information, has become a major influence on the reputation of companies, products, and services. Also, by delegating the use of social media to customers, even if corporate criticism or mistakes diffuse, no measures can be taken. If that happens, companies should also correct the wrong information and disseminate opinions through social media. However, even if a corporate account is cannot get the effect expected to operate without preparing it enough. Rather, there is also a risk of dropping corporate reputation. In this paper, we propose methods of planning and practicing social media utilization strategies that are appropriate to the circumstances of each company. We also propose a method of training human resources in the process of operation. |
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公開者 | ||||||
出版者 | 専修大学情報科学研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-6048 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00231758 | |||||
書誌情報 |
情報科学研究 巻 39, p. 31-50, 発行日 2019-03-01 |
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出版タイプ | ||||||
出版タイプ | NA | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 |