WEKO3
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コーポレート・レピュテーションの測定システム
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
3043_0071_08.pdf (1.6 MB)
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|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-10-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | コーポレート・レピュテーションの測定システム | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | コーポレート・レピュテーション, インタンジブルズ, レピュテーション・マネジメント, 測定システム Shu, Umeda, corporate reputation, intangibles, reputation management, measurement system |
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資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34360/00006650 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
別言語のタイトル(英) | ||||||
タイトル | Measurement system of Corporate Reputation | |||||
作成者 |
梅田, 充
× 梅田, 充 |
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内容記述 | ||||||
内容記述 | 本稿の目的は,マネジメントに有用な想定システムとは何かを明らかにすることである。そのために測定目的,測定対象,測定項目の3つの視点から検討を行った結果,3つの発見事項があった。第1に,測定目的は,Stacks et al.(2013)のランキング目的とマネジメント目的でなく,マネジメント利用目的,意思決定目的,実証研究目的であることを明らかにした。第2に,測定対象のステークホルダーに経営者も含めることを明らかにした。第3に,測定項目はアウトテイクとアウトカムよりもアウトプット(ドライバー)の方がマネジメントに有益であることを明らかにした。, The aim of this paper is to research on what is excel measurement system for management. We study on the three viewpoints of measurement system : measure purposes, measurement objects and measurement items. As the result, we find following : First we find that measurement purposes are not ranking purpose and management purpose by Stacks et al. (2013), but management purpose, decision purpose, and empirical research purpose. Second we find that measurement objectives include not only stakeholder, but also management. Third we find that output, which is driver, is more useful measurement items than outtake and outcome for management. | |||||
公開者 | ||||||
出版者 | 専修大学経営研究所 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子 | 2186-9251 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子 | AA12562863 | |||||
書誌情報 |
専修マネジメント・ジャーナル en : Senshu Management Journal 巻 7, 号 1, p. 63-74, 発行日 2017-07-20 |
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出版タイプ | ||||||
出版タイプ | NA |