@article{oai:senshu-u.repo.nii.ac.jp:00006652, author = {植竹, 朋文 and 青木, 章通}, issue = {1}, journal = {専修マネジメント・ジャーナル, Senshu Management Journal}, month = {Jul}, note = {近年,OTAの台頭により業態を問わずすべてのホテルにおいてレベニューマネジメントが一般化してきている。さらに,インターネットの普及により口コミに代表されるレピュテーションがホテルのレベニューマネジメントに大きな影響を及ぼしている。しかし,現状では,その影響について明らかになっているわけではない。そこで本稿では,インタビュー調査に基づき,レベニューマネジメントとレピュテーションの関係を明らかにする。, Recently, revenue management has become more common in all types of hotel due to the rise of OTAs (Online Travel Agents). Furthermore, due to the spread of the Internet, reputation (e.g. word of mouth) has begun to exert a big influence on hotel conversion rate and fee. However, at the present time, it is not clear how reputation affects revenue management practices in hotels. Therefore, this paper clarifies the relationship between revenue management practices and reputation in hotels based on the interview survey.}, pages = {15--25}, title = {ホテルにおけるレベニューマネジメントにレピュテーションが及ぼす影響 : インタビュー調査に基づく検討}, volume = {7}, year = {2017} }