@article{oai:senshu-u.repo.nii.ac.jp:00006622, author = {岩田, 弘尚}, issue = {1}, journal = {専修マネジメント・ジャーナル, Senshu Management Journal}, month = {Jul}, note = {本稿の目的は,2013年から2015年にかけて一般消費者を対象として実施した「日本企業の評判に関するアンケート調査」と題する質問票調査の結果の概要を報告することである。本調査は,わが国上場企業のコーポレート・レピュテーションの構成要因とインタンジブルズとしてのレピュテーションの効果を把握することが目的であった。結果として,レピュテーションの高いわが国上場企業の特徴の一端が明らかにされた。, This paper reports the results of 2013, 2014 and 2015 questionnaire surveys on corporate reputation. The purpose of the surveys is to describe the drivers of corporate reputation and the effects of corporate reputation in Japan. This study shows some characteristics of Japanese companies with a good reputation.}, pages = {37--46}, title = {<資料>コーポレート・レピュテーションに関する質問票調査の結果報告}, volume = {5}, year = {2015} }