@article{oai:senshu-u.repo.nii.ac.jp:00012249, author = {岡崎, 彩菜 and 佐藤, 綺音 and 飯塚, 佳代}, journal = {専修大学情報科学研究所所報}, month = {Jul}, note = {近年、ソーシャル・ネットワーキング・サービス(SNS)が私たちの生活に深くかかわってきていることより,多くの店舗や企業などがSNSマーケティングを活用している.TwitterはSNSマーケティングにおいて効果的なツールの一つとされている.本研究では,化粧品の分野のSNSマーケティングに着目し,幅広い年代の女性を対象にオンラインで調査を行い,消費者の化粧品の購買行動を探るとともにTwitterと購買行動がどう関係しているのかについて分析を行った., Recently, Social networking services (SNS) tend to be deeply involved in our daily lives, and SNS marketing has become popular among many companies or stores. Twitter can be considered to be one of the most effective tools for SNS marketing. In this study, we focused on SNS marketing in the field of cosmetics. An online survey was conducted to analyze the relationship between Twitter and the behavior of female cosmetics consumers in a wide range of ages.}, pages = {9--15}, title = {化粧品の購買行動とTwitterの関係性について}, volume = {98}, year = {2021} }