@article{oai:senshu-u.repo.nii.ac.jp:00011457, author = {植竹, 朋文 and 青木, 章通}, issue = {1}, journal = {専修マネジメント・ジャーナル, Senshu Management Journal}, month = {Oct}, note = {近年,OTA(Online Travel Agent)の台頭により販売チャネルが多様化し,顧客の消費行動も変化してきている。このような状況においては,ホテルは顧客と適切にコミュニケーションをとりながら販売戦略を立て,運用していくことが重要だが,現状では,十分にとれていないように見受けられる。そこで本稿では,インタビュー調査に基づき,ホテルと顧客とのコミュニケーションの実態を明らかにするとともに,ホテル側が考慮すべき要件について考察する。, In recent years, the rise of OTAs (Online Travel Agents) has diversified sales channels, and consumer behavior has also changed. In this situation, it is important for hotels to establish and operate sales strategies while appropriately communicating with customers, but at present, it seems that they have not taken enough. Therefore, in this paper, we clarify the actual conditions of communication between the hotel and the customers based on interview surveys and discuss the requirements that the hotel should consider.}, pages = {15--26}, title = {販売チャネルの多様化に伴うホテルと顧客とのコミュニケーションに関する研究 : インタビュー調査に基づく検討}, volume = {10}, year = {2020} }